PROGRAM I PRELEGENCI

PROGRAM

8:00-9:00

Rejestracja uczestników

9:00-9:15

Przywitanie i rozpoczęcie konferencji - Jacek Czarnowski

9:15-9:45

Spojrzymy śmielej w przyszłość. Zarządzanie firmami się zmienia poprzez rozwój współczesnych technologii i nowe zachowania zakupowe. Organizacje nie nastawione na dopasowanie się do tych zmian, będą przegrywać rywalizację na rynku. Dziś coraz częściej, dzięki technologiom, nawet małe i dobrze zorganizowane firmy, mogą sprawnie kierować globalnymi procesami pozyskiwania i obsługi klientów.

Dokąd zmierza zarządzanie? Jak będą organizowane firmy podlegające regułom sztucznej inteligencji i reżimom algorytmów? 

Czy przyszli szefowie będą dzielić się chętniej władzą w firmie? Jaka przyszłość czeka turkusowe organizacje i czy ten model ma szansę ewolucji?

9:45-10:20

Różnorodność pracowników jest faktem, nawet w pozornie homogenicznym społeczeństwie. Są pracodawcy, którzy potrafią już czerpać z tego kapitału, wzmacniając pracowników i własną organizację. To tylko jedna strona korzyści, gdyż pracodawcy mają też ogromny potencjał w procesie budowania spójności społecznej, tak ważnej dla zrównoważonego rozwoju społeczeństw. Jednak choć różnorodność jest faktem, to już zarządzanie różnorodnością i budowanie włączającej kultury organizacyjnej - wyborem pracodawców. Czy dobrze wykorzystywanym w Polsce?

10:20-11:00

  • Co to znaczy że organizacja zaczyna dążyć do turkusu lub staje się turkusowa?
  • Czy turkus jest tylko dla małych czy również dla średnich i dużych firm? Czy możliwe jest zbudowanie organizacji turkusowej poza sektorem IT?
  • Czy turkus wprowadza w firmach anarchię i chaos, a menedżer i tak zostaje sam z problemami? Może ludzie są skonstruowani hierarchicznie i nie potrafią działać bez szefów.
  • Czy turkus to jedyna nowoczesna droga żeby rozwijać firmę.
Dowiedz się więcej o:

11:00-11:20

Przerwa kawowa

11:20-11:55

  • Czym jest już AI (sztuczna inteligencja) i jak bardzo weszła w nasze życie?
  • Jak bardzo AI zmienia firmy i procesy?
  • Co zrobić żeby zacząć rozwijać fimrę w kierunku automatyzacji i zastosowania sztucznej inteligencji w produktach? Jak się do tego przygotować?

Dowiedz się więcej o Wojciechu Ptaku

11:55-12:30

Co zrobić, by przekonać do siebie setki młodych, kreatywnych ludzi? Dokąd uciec jeśli model tradycyjnej korporacji wydaje się archaiczny? Czy można stworzyć organizację wspierającą samodzielność i wrażliwość społeczną?

Chcemy opowiedzieć Wam o kulturze LPP, która jest spoiwem naszych działań biznesowych, ale też napędza do działania i wspiera kreatywność naszych ludzi. Chcemy podzielić się doświadczeniami oddolnej aktywności WolontWariatów oraz przybliżyć ideę Fundacji LPP. Zapraszamy na prezentację, na której porozmawiamy z jednej strony o dobrych praktykach, a z drugiej o wyzwaniach, które przez nami stoją.

Dowiedz się więcej o:

12:30-13:30

Przerwa na lunch

13:30-14:15

Czy hejt to dżuma współczesnego Internetu? Czy przemoc wirtualna może przekształcać się w bezpośrednią przemoc fizyczną? Jaki wpływ wywiera na nas hejt i czy można z nim walczyć? Czy wolność wypowiedzi ma swoje granice? W jaki sposób z problemem przemocy wirtualnej mogą sobie radzić firmy i ludzie?

Dowiedz się więcej o:

14:15-14:50

Mamy w Polsce coraz więcej liderów różnej wielkości organizacji, którzy marzą o tym, żeby tworzyć inne miejsca pracy niż do tej pory. Chcą pracować inaczej, poszukują inspiracji, wiedzy jak wdrożyć nowe sposoby zarządzania do organizacji. Jednak jak wynika z badań głównym czynnikiem sukcesu przy transformacji organizacji jest świadomość ludzi, zarówno tych zarządzających jak i tych, którzy chcą im towarzyszyć w zmianie. W Polsce przyglądamy się dużemu zjawisku braku samodzielności i sprawczości również u liderów. Owszem zdobywamy KPI, ale często koszty są wyższe niż zyski. Aby móc efektywnie pracować i tworzyć nowe organizacje, pokazywać że można inaczej, Lider musi znać swoje ograniczenia, mocne strony, ale też wartości, którymi się kieruje. Musi być świadomy siebie! Jak przebiega proces budowania świadomości liderów i ich zespołów? Jakie ograniczenia lidera hamują rozwój organizacji? Dlaczego warto wychodzić z utartych schematów? Na ile poważne biznesowo konsekwencje powoduje brak zaangażowania lidera i pracowników? W jaki sposób Lider może praktykować uważne bycie i uważne słuchanie? Co to znaczy być Liderem Organizacji Przyszłości?

14:50-15:10

Przerwa kawowa

15:10-15:45

  • Aktualna sytuacja w najważniejszych centrach gospodarczych świata – Stany Zjednoczone, Unia Europejska, Chiny.
  • Wzrost gospodarczy w Polsce w latach 2015-2018 – dynamika i dekompozycja; oczekiwania odnośnie do lat 2019-2020.
  • Współzależności między gospodarką polską i otoczeniem zewnętrznym.
  • Zachowania kursów walutowych – w tym USD/PLN i Euro/PLN – na tle decyzji w polityce gospodarczej.

15:45-16:25

XXI wiek to czas refleksji nad tym, co najważniejsze.

Nadszedł antropocen, Człowiek musi przejąć pełną odpowiedzialność za świat, w którym żyje.

W tej nowej epoce ekologia jest obowiązkowa, a odpowiedzialność społeczna staje się ważniejsza od czegokolwiek innego.

Jednocześnie żyjemy w społeczeństwie, które w dużej mierze straciło ZAUFANIE. Nie ufa się nie tylko politykom, autorytetom, mediom, ale również instytucjom państwowym i... biznesowi. Ten kryzys zaufania w realiach Unii Europejskiej to w dużym stopniu niechęć do tzw. quaterly capitalism, niesmak, jaki odczuwa się na widok GOSPODARKI CHCIWOŚCI. Stary system ekonomiczny przestał zdawać egzamin.

Nowy proponujemy wspólnie z prof. Jerzym Hausnerem. Nazywa się Open Eyes Economy i jest koncepcją biznesu opartego na wartościach. Z założenia skupionego na odpowiedzialności społecznej, uczciwości, transparentności, zaangażowaniu.

Z perspektywy Pracowników jest to model "Firma-Idea", w którym praca staje się idealnym miejscem do życia, wśród przyjaciół,

w przyjaznej przestrzeni, w przedsiębiorstwie, które "robi coś ważnego". Taka praca MA SENS i motywuje sama w sobie.

Przywódca - szef w takiej firmie - ma w sumie z górki. W Firmie-Idei chce się chcieć.

Opowiem o tym 14 maja w Gdańsku. Serdecznie zapraszam. 

16:25-16:40

Zakończenie pierwszego dnia kongresu.

TECHNOLOGIE I PRZYWÓDZTWO

OD HIERARCHII DO PARTYCYPACJI

ZESPÓŁ JEST NAJWAŻNIEJSZY

09:00 - 9:45

Relacje między ludźmi a robotami, czyli o tym, jak zarządzać nowoczesnymi zespołami.
Piotr Kaczmarek

Rozwój technologii sprawił, że roboty coraz częściej pracują nie tylko na halach produkcyjnych czy w magazynach, ale również w biurach. Dodatkowo ostatnie problemy na rynku pracy - rosnące koszty zatrudnienia, braki kadrowe i przeciążeni pracownicy motywują kadrę menedżerską do wdrażania robotów. Zastępują one ludzi w wykonywaniu monotonnych, powtarzalnych i żmudnych zadań, m.in. księgują faktury, weryfikują klientów, tworzą oferty sprzedażowe czy generują raporty. Współpracują z rzeczywistymi pracownikami, dostarczając im dane i materiały niezbędne do wykonywania bardziej odpowiedzialnych oraz skomplikowanych obowiązków. Współpraca pomiędzy ludźmi i robotami sprawia, że menadżerowie staja przed nowymi wyzwaniami, a teorie zarządzania opracowane na początku XX wieku m.in. przez Henri Fayol przestają być aktualne. W trakcie prelekcji zastanowimy się, jak przygotowywać pracowników do współpracy z robotami oraz odpowiemy na pytanie, jak powinna wyglądać nowa rola menedżera na każdym etapie robotyzacji.

Od firmy państwowej do turkusowej. Dwa lata turkusowej transformacji w PKS Gdańsk-Oliwa.
Rafał Olszewski, Zbigniew Hamanowicz

Facylitacja jako narzędzie do budowania zaangażowania i odpowiedzialności w zespołach.
Izabela Wanatowicz, Jacek Czarnowski

  • Metoda na wspólne budowanie celów, wizji i strategii oraz wartości.
  • Skuteczne oddawanie odpowiedzialności zespołowi, zatrzymanie mikrozarządzania.
  • Rozwiązywanie konfliktów i sytuacji problemowych.
  • Aktywizowanie wszystkich członków zespołu.

Dowiedz się więcej o:

10:00 - 10:45

Transformacja Agile - proces ustawicznego uczenia się na przykładzie zmian dokonanych w mBanku.

Bartosz Janowski

Transformacja to proces, nie projekt. Żeby ciągle utrzymywać obrany kierunek, trzeba być wrażliwym na niebezpieczeństwa, umiejętnie je omijać. Podczas konferencji opowiem, co nam się udało, a co nam się wydawało, że się udało i jak sobie z tym radzimy. Czyli empiryzm w działaniu.

Zarządzanie przez wartości. Jak odnaleźć wartości własnej organizacji.
Piotr Macieja, Izabela Kluzek-Kot

  • Co zrobić by ludzie chcieli się identyfikować z wartościami firmy?
  • Co wspólnego ma ze sobą metodologia lean, mindfulness, coaching a wartości naszej organizacji?
  • Zarządzanie przez wartości w sytuacji kryzysu.

Dowiedz się więcej o:

Wellbeing w pracy, czyli jak zrównoważone biuro porządkuje zasoby, przestrzeń, emocje.
Agata Szczotka-Sarna

Miejsce pracy nastawione na realizację celów zrównoważonego rozwoju sprytnie łączy obowiązki z zachciankami, strategię z codziennością. Jak to działa? Zrównoważone, zielone środowisko pracy pozytywnie wpływa na dobrostan pracowników, zwiększa ich zaangażowanie. Na poziomie zarządczym przynosi zaś realne oszczędności: zasobów, czasu, pieniędzy. Czy wellbeing to tylko kolejny trend czy realny wymóg i wyzwanie dla liderów przyszłości?

11:00 - 11:45

Zastosowania idei Green Park Office w biurze i jej wpływ na pracę.
Marcin Latta

  • Aktywne formy pracy –siedzenie biodynamiczne
    Przeniesienie natury do biura (biophilicdesign)
  • Znaczenie akustyki w biurze –przykłady zastosowań
  • Kreowanie zespołowości w kulturze organizacyjnej

Praktyczne wskazówki jak wspierać i jak nie zabić samoorganizacji w zespołach.
Przemysław Witka

  • Czy samoorganizacja jest chaosem, którego boją się managerowie, czy może po prostu innym sposobem zarządzania?
  • Jakimi elementami powinno się wspierać i rozwijać samoorganizację?
  • Jakie są anty-wzorce, których zastosowanie może skutecznie zabić samoorganizację i efektywność zespołów?

Menedżer silny i odporny psychicznie: znak czasów czy pragmatyzm?
Sylwia Rybak

Odporność psychiczna jest koncepcją która w świetle ostatnich badań zyskuje coraz większe uznanie jako jeden z kluczowych czynników odpowiadających za skuteczność i efektywność liderów organizacji. Czym w takim razie jest odporność psychiczna i co takiego mają osoby odporne psychicznie?

12:00 - 12:45

Temat
Prowadzący

Informacje wkrótce.

Prawdziwy lider to światozmieniacz. Jak zero waste pomoże Ci zmieniać świat.
Virginie Little

Happiness at work, czyli czym jest szczęście w pracy.
Katarzyna Kern

Wszyscy intuicyjnie czujemy, że szczęśliwszy pracownik to lepszy pracownik. Teraz nie musimy już opierać się tylko na intuicji. Najnowsze wyniki badań z zakresu psychologii pozytywnej jasno potwierdzają pozytywny wpływ szczęścia w środowisku pracy na zdrowie, motywację, zaangażowanie i kreatywność pracowników, a co za tym idzie – na wzrost wyników biznesowych. Szczęście w organizacji jest to także niższa absencja i niższa rotacja. Jak więc wprowadzić szczęście do Twojej organizacji? Jako pierwszy polski Chief Happiness Officer, a także partner międzynarodowej organizacji zrzeszającej ponad 40 Chief Happiness Officerów z całego świata opowiem o praktycznych aspektach wdrażania rozwiązań z zakresu Happiness at Work w organizacjach w Polsce i zagranicą oraz podzielę się światowymi trendami i najlepszymi praktykami w tym zakresie. A także gwarantuję, że poziom szczęścia na tym warsztacie poszybuje w górę.

Przerwa na lunch

13:45 - 14:25

„Nie mam czasu” – to najczęstsza wymówka, która pozwala nam… nie ćwiczyć, nie dbać o zdrowie, nie rozwijać się i nie realizować ważnych i trudnych projektów. Cal Newport – autor książki „Deep Work” mówi wprost, „Nie dostarczasz wartości, nie będziesz rozkwitać”. Tylko, że dostarczanie wartości coraz częściej wiąże się z umiejętnością szybkiego uczenia się nowych rzeczy, pracy w głębokim skupieniu i dążenia do mistrzostwa. A to z kolei wymaga zarządzania czasem i uwagą. I o takim świadomym korzystaniu z czasu i uważnej uwadze będzie moje wystąpienie.

15:05 - 15:45

W swoich wystąpieniach zdradzam jak efektywnie budować duże przedsięwzięcia i jak skrupulatnie je realizować. Dzielę się doświadczeniami, przełamuję stereotypowe myślenie i motywuję do działania. Inspiruję ludzi, udowadniając, że jeżeli coś wydaje się nieosiągalne - można to osiągnąć.

Zakres tematyczny wykładu:

  • Motywacja do działania.
  • Metody i narzędzia konsekwentnego budowania wizerunku marki na podstawie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Festiwalu Przystanek Woodstock.
  • Team building – historia sukcesu oparta na pracy w zespole, wspólnej walce i wspólnym dążeniu do celu.
  • Efekt WOW! – czyli co robić, i jak robić aby osiągnąć zamierzony cel.

15:45 - 16:00

Jerzy Owsiak

Dziennikarz radiowy i producent telewizyjny, ale najbardziej znany jest ze swojej działalności charytatywnej. Założyciel i Członek Zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, główny pomysłodawca i realizator corocznego Finału WOŚP.
W młodości jak sam przyznaje należał do grupy mazowieckich hippisów, zapatrzonych w swoich "amerykańskich braci" i właśnie z tamtych fascynacji i legendy festiwalu Woodstock 1969 wyrósł jego Przystanek Woodstock – jeden z największych letnich festiwali na świecie. Jest organizowany od 1995 roku. Od 2018 roku festiwal zmienił nazwę na Pol’and’Rock.
Od 1988 roku prowadził w Rozgłośni Harcerskiej swoją pierwszą autorską audycję. Po zakończeniu współpracy z Rozgłośnią Harcerską następnym przedsięwzięciem Jurka była audycja "Brum" prowadzona przez niego na falach Programu 3. Od grudnia 1991 zaczął przygotowywać dla telewizyjnej Dwójki program "Róbta, co chceta, czyli rockandrollowa jazda bez trzymanki", który od lata 1994 zmienił nazwę na "Dziura w koszu", a od 1996 - na "Kręcioła". Od lutego 2007 na antenie radia WAWA prowadził Dźwiękoszczelny Magazyn Jurka Owsiaka, w sierpniu 2008 audycja została przeniesiona do radia Eska Rock. Dzisiaj można słuchać Jurka w każdy poniedziałek po godzinie 20.00 w Antyradiu.
W 2007 roku podjął się stworzenia młodzieżowego kanału O.TV (Owsiak.TV), który był dostępny na platformie cyfrowej n. Dwa lata później stworzył pasmo młodzieżowe dla kanału ZIG ZAP emitowanego w ramach platformy Cyfra +. Jest bohaterem i autorem książek Orkiestra Klubu Pomocnych Serc, czyli monolog - wodospad Jurka Owsiaka, w której zawarty jest wywiad-rzeka prowadzony przez Bartłomieja Dobroczyńskiego, „Listy do Owsiaka” „Przystanek Woodstock”, „Z sercem jak na dłoni, czyli 20 lat grania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy” i „Obgadywanie Świata”. Jurek Owsiak jest żonaty od 1976 roku. Razem z żoną Lidią Niedźwiedzką-Owsiak współtworzy Fundację WOŚP. Ma dwie córki – Olę i Ewę oraz wnuczki Maję i Zuzię.

Piotr Bucki

Od 16 lat pomaga ludziom szlifować komunikację w różnych obszarach. Zawsze bazuje przy tym na psychologii poznawczej, neuro-naukach i psycholingwistyce. Sprawdza teorię w praktyce współpracując z firmami w Chile, Słowenii, Mołdawii, Azerbejdżanie, Austrii, Australii i Polsce. Współautor i redaktor merytoryczny Startup Manual (Wolves Summit 2015), autor i opiekun serii BuckiAcademi wydanej z wydawnictwem 4 Głowy (2016). Publikuje regularnie na InnPoland oraz stronie www.bucki.pro. Pisze dla Malemana, Dolce Vita, Madame, Marketing w Praktyce i wielu innych. Przetłumaczył 12 książek z zakresu psychologii i poradnictwa. Współpracuje z najlepszymi ośrodkami startupowymi w Polsce – m.in. LPNT, Inkubator Starter, GPNT i PPNT, a także z największym rządowym programem na świecie Startup Chile i Inkubatorami w Słowenii, Austrii, Włoszech, Puerto Rico. Występował m.in. na Wolves Summit, Davos Communication Forum, PODIM Słowenia, Internet Beta, Social Media Convent, Inspiration Day w Szczecinie, PMI Congress w Antwerpii i wielu wielu innych konferencjach w kraju i na świecie.

Jacek Czarnowski

Menedżer związany ze sprzedażą i marketingiem w latach 1993-2010. Pełnił stanowiska dyrektora sprzedaży lub/i dyrektora marketingu  na rynkach FMCG, mody i usług (między innymi firmy Kamis, Fazer, czy Atlantic). Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończył także Akademię Coachingu Biznesowego oraz Szkołę Facylitacji Pathways. Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training (od 2010) – światowego lidera w zakresie projektów szkoleniowo-doradczych dotyczących sprzedaży i zarządzania sprzedażą. Właściciel gdańskiej firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training. Poza sprzedażą zajmuje się przywództwem. Pomaga organizacjom zmieniać styl zarządzania zespołami prowadząc je „od hierarchii do partycypacji”. Zwolennik partnerskich metod zarządzania – od 2017 wspiera wdrażanie „turkusowych” sposobów działania w polskich firmach. Facylitator – jego żywiołem jest praca z grupami i zespołami. Pomaga osiągać optymalne rezultaty podczas pracy grupowej odpowiednio kierując energią i kreatywnością pracujących zespołów. Umiejętności facylitatora wykorzystuje często, wspierając partycypacyjne sposoby zarządzania. Mówca biznesowy - prelegent na wielu konferencjach i seminariach. 

Dariusz Filar

Urodził się 18 lipca 1950 roku w Gdyni. Od 1973 do przejścia na emeryturę w 2017 roku był wykładowcą na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego (od 1992 r. na stanowisku profesora nadzwyczajnego). W latach 1992-1995 profesor wizytujący w Center for Russian and East European Studies (CREES) w University of Michigan, a w latach 1998-1999 wykładowca Central European University.
W latach 1999-2004 pełnił funkcję głównego ekonomisty w Banku Pekao SA, w latach 2004-2010 był członkiem Rady Polityki Pieniężnej NBP, a od marca 2010 do grudnia 2014 zasiadał w Radzie Gospodarczej przy Prezesie Rady Ministrów. Swoje doświadczenia w obserwacjach gospodarczych podsumował w książce „Między zieloną wyspą a dryfującą krą. Gospodarka Polski w latach 2007-2015” (Wydawnictwo Arche, 2015), która rozeszła się w tysiącach egzemplarzy i odbiła szerokim echem na łamach prasy ekonomicznej.
W latach 80. ubiegłego wieku współpracownik prasy drugiego obiegu (od tego czasu związany z redakcją kwartalnika „Przegląd Polityczny”), a także autor komentarzy na łamach „The Wall Street Journal”. Po 1989 roku współpracował również jako autor komentarzy ekonomicznych z dziennikami „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”. Równolegle z pisarstwem ekonomicznym uprawia twórczość w obszarze literatury pięknej. Jego najważniejsze książki to „Czaszka olbrzyma” (Nasza Księgarnia, 1976), „Pies wyścigowy” (Czytelnik, 1984), „Jeszcze jedna podróż Guliwera” (Solaris,2014) i „Drugie wejrzenie” (Novae Res, 2015). Niektóre z jego opowiadań ukazały się w przekładach na język niemiecki, rosyjski, czeski, węgierski i esperanto.

Zbigniew Hamanowicz

Absolwent UG Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim.  Od lat 90-tych pracuje w sektorze związanym z motoryzacją i transportem. Przez ostatnie dwanaście lat pełnił funkcje menedżerskie  w branży TSL (dyrektor ds. operacyjnych, dyrektor ds. transportu itp.). Obecnie w PKS Gdańsk Oliwa jest członkiem zespołu projektowego wspierającego turkusową zmianę w przedsiębiorstwie.

Bartosz Janowski

Od wielu lat związany z IT. Pracował dla branży energetycznej i liderów telekomunikacji. Posiada szerokie, inżynierskie doświadczenie w obszarze systemów uniksowych, czasu rzeczywistego, programowania i jakości.
Rozwijał oprogramowanie sposobami predykcyjnymi, ale najlepiej czuje się w zwinnych sposobach pracy (Scrum, Kanban), zarówno na poziomie zespołu, jak i całej firmy – praktyk jako Scrum Master, Product Owner, Agile Coach (z dwóch pierwszych certyfikowany). Był odpowiedzialny z rozwój innowacyjności (edukacja, analiza, prowadzenie warsztatów, budowanie postaw).
Aktualnie w bankowości, związany z mBankiem, gdzie jako Agile Coach, wspiera transformacje organizacji. W obszarze jego obowiązków jest praca nad rozwojem ludzi, wpływ na kulturę firmy, wprowadzanie, utrzymywanie oraz ciągłe usprawnianie nowych sposobów pracy. Wspiera łódzkie community Zwinną Łódź.

Piotr Kaczmarek

Dyrektor rozwoju i współzałożyciel spółki PIRXON, która od 14 lat z powodzeniem wprowadza rozwiązania IT w polskich i zagranicznych firmach, a także w administracji publicznej. Odpowiada za rozwój biznesu i kieruje współpracą z klientami. Dzięki  zdobywanemu przez lata doświadczeniu doskonale identyfikuje obszary działalności i procesy, które mogą zostać usprawnione oraz wygenerować oszczędności poprzez wdrożenie różnorodnych rozwiązań informatycznych. Ukończył studia na wydziale Informatyki, Telekomunikacji i Elektroniki Politechniki Gdańskiej, natomiast umiejętności biznesowe zdobywał na wydziale Zarządzania i Ekonomii tej samej uczelni. W roku 2009 został zaproszony do grupy inicjatywnej, której celem było zawiązanie klastra ICT na Pomorzu - dzięki jej działaniom klaster ICT zyskał status klastra kluczowego w województwie pomorskim, a obecnie skupia około 100 firm z sektora ICT. Prywatnie Piotr jest pasjonatem motocykli oraz starych samochodów. Wolny czas spędza aktywnie, najlepiej w towarzystwie rodziny i przyjaciół.

Katarzyna KERN

Absolwentka Psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Jest certyfikowanym facylitatorem oraz absolwentem kanadyjskiej Szkoły „The Art & Science of Coaching” prowadzonej przez Erickson Coaching International (z akredytacją ICF). Jest także pierwszym polskim, certyfikowanycm Chief Happiness Officerem, partnerem międzynarodowej firmy Woohoo Inc. Posiad ponad 17 letnie doświadczenie w biznesie, pracując w rolach Lidera HR w międzynarodowych i polskich organizacjach, między innymi w branżach: hotelarstwo i turystyka, outsourcing, IT, retail, produkcja, odpowiadając za wszystkie procesy w zakresie zarządzania zasobami ludzkim przy zatrudnieniu do 2000 osób. W swoich rolach współpracowała z liderami i z najwyższą kadrą managerską tworząc i egzekwując strategię personalną, odpowiadając za rozwój pracowników i liderów, zarządzając talentami, kreując angażującą kulturę organizacyjną oraz tworząc dział HR partnerujący z biznesem. Pracując jako Dyrektor HR w Sabre Polska, trzykrotnie odbierała nagrodę Najlepszego Miejsca Pracy w Polsce (2009, 2011 i 2012) przyznawaną przez Great Place to Work Institute. Obecnie prowadzi własną działaność jako Konsultant HR i Happiness at Work, Executive Coach, Facylitator i Trener. Jest prelegentem i uczestnikiem wieluu konferencji i wydarzeń z obszaru HR i Happiness at Work w Polsce i zagranicą. Wierzy, że w Polsce jest miejsce na tworzenie Szczęśliwszych miejsc pracy. Prywatnie jest mamą 2 chłopców, fanką zdrowego odżywiania i aktywnego trybu życia. Więcej: http://kasiakern.pl http://chiefhappinessofficer.pl

Izabela Kluzek-Kot

Od ponad 15 lat zajmuje się rozwojem ludzi w organizacji. Jest Konsultantem strategicznym, Business coachem, trenerem biznesu, mentorem. W chwili obecnej wspiera organizacje i liderów w procesach transformacji kultury organizacyjnej. Wraz ze swoimi klientami poszukuje rozwojowych i strategicznych rozwiązań  pozwalających im stawać się organizacjami przyszłości. W swojej pracy integruje wiele metod w celu najskuteczniejszego przeprowadzenia klienta przez proces zmiany. Swoją misję realizuje głównie poprzez bloga oraz firmę szkoleniowo-doradczą HPR Group, gdzie jest dyrektorem zarządzającym.  Jest wykładowcą na kilku uczelniach w ramach studiów podyplomowych oraz programów MBA, m.in. Uczelnia Łazarskiego, Akademia WSB  w Dąbrowie Górniczej, WSB w Gdańsku, Uniwersytet Rzeszowski. Pełni też funkcję kierownika studiów podyplomowych. Jest redaktorem merytorycznym książki „Teczka Specjalisty HR” publikowanej przez wydawnictwo CH Beck, a także autorem licznych publikacji w prasie na temat Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Coachingu oraz rynku pracy. Prywatnie rozwija się w zakresie pracy z dziećmi i rodzicami w oparciu o teorię więzi Bolbwy’ego.

Jacek Kotarbiński

Ekonomista, uznany autorytet i międzynarodowy ekspert w zakresie marketingu, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą. Od 1990 roku skutecznie i praktycznie wspiera przedsiębiorstwa w zakresie rozwoju ich konkurencyjności. Autor bestsellerowej Sztuki Rynkologii. Keynote konferencji branżowych, trener biznesu, doradca i mentor innowacyjnych firm oraz startupów. Międzynarodowy ekspert shopper marketingu. Felietonista "Forbes Polska", członek Rady Programowej Forum IAB Poland, członek jury Superbrands Poland, PRCH Retail Awards, POPAI Poland Awards. Laureat konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl, w kategorii "Blogi profesjonalne i firmowe". Bloger "Harvard Business Review Polska". Konsultant zarządów wielu przedsiębiorstw. General Manager POPAI Poland The Global Association for Marketing at-Retail. Jego e-book "Sztuka marketingu" stał się bestsellerem iTunes w kategorii "Biznes", podobnie jak "Druga Sztuka Marketingu" i "Trzecia Sztuka Marketingu". Studiował ekonomię i zarządzanie w Niemczech, Austrii i Polsce.  Wykładowca Questus/Chartered Institute of Marketing, Akademii Leona Koźmińskiego, Wyższej Szkoły Bankowej, Uniwersytetu Gdańskiego. Autor publikacji w "Marketingu w Praktyce" i "Marketer Plus". Pomysłodawca i twórca fanpage "Bareizmy Wiecznie Żywe". Autor Bloga o Sztuce Marketingu kotarbinski.com

Marcin Latta

Marcin Latta – akustyk, absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od kilku lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z akustyką budowlaną, akustyką wnętrz i hałasem. Ma na swoim koncie ponad 40 projektów adaptacji akustycznych przestrzeni biurowej. Zawodowo związany jest z fabryką mebli biurowych Bejot.

Virginie Little

Założycielka firmy doradczej ds. zrównoważonego rozwoju i CSR, Little Greenfinity, współzałożycielka Fundacji One Planet, członkiem Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste, autorka programów dla firm, warsztatów i szkoleń uświadamiających na temat zero waste dla osób od 3 do 103 lat, autorka pierwszego w Polsce programu półkolonii edukacyjnych dla dzieci 3-10 lat na temat redukowania swojego wpływu na środowiska i promując zdrowy styl życia. Wraz z mężem i dwójką dzieci, Virginie na co dzień praktykuje styl życia zero waste. Jako Francuzka mieszkająca kolejno w Szwecji, Polsce i Portugalii, której partnerem życiowym jest rodowity Amerykanin, Virginie Little wnosi do szkoleń i doradztwa dodatkowy pierwiastek multikulturowości oraz dobre praktyki stosowane w krajach całego świata.

Piotr Macieja

Zarządza centrum usług wspólnych Dentons, globalnej kancelarii prawnej, dla regionu EMEA. Całe życie zawodowe związany z branżą profesjonalnych usług dla biznesu, w której przeszedł drogę od konsultanta do członka zarządu i odpowiadał za różne obszary funkcjonalne. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz IESE Business School (MBA). Pasjonuje się przenoszeniem do świata usług biznesowych rozwiązań stosowanych w innych obszarach, np. produkcji (Lean, Toyota Production System) oraz projektowania (service design / design thinking). Drugą pasją Piotra jest budowanie zespołów i organizacji z kulturą organizacyjną wspierającą rozwój ludzi, dobre relacje oraz zaangażowanie. Czerpie inspiracje z teorii "U" Otto Scharmera, Transformational Presence Alana Seale, Appreciative Inquiry Davida L. Cooperridera, NVC Marshalla Rosenberga oraz prac Brene Brown. Zupełnie niedawno odkrył medytację i mindfulness. Prywatnie, lubi wędrować i zwiedzać, dużo czyta, interesuje się filmem, a teraz odkrywa permakulturę i zaczyna przekształcać kawałek ziemi w naturalny i zrównoważony ekosystem.

Adam Matysiak

Założyciel i turkusowy lider software house'u HighSolutions. Entuzjasta tematów zarządzania i motywacji w organizacjach. Prowadzi videobloga "Turkusowy Prezes" i występuje na konferencjach związanych z zarządzaniem oraz IT. Współorganizator Turkusowych Śniadań w Poznaniu. Każdego dnia stara się podnosić efektywności pracy, usprawnia procesy oraz dba o zadowolenie i zaangażowanie współpracowników. W wolnych chwilach podróżuje, biega i uprawia cross-fit.

Rafał Marek Olszewski

Od ponad 25 lat związany z branżą transportową. W latach 1992-1994 Zarządca Komisaryczny odpowiedzialny za proces restrukturyzacji i prywatyzacji dzisiejszego PPT PKS Gdańsk-Oliwa SA, którego w 1995 roku został Prezesem i pełni tę funkcję do dziś. Członek Zarządu Pomorskiego Związku Pracodawców LEWIATAN. Praktyk i eksperymentator w zakresie innowacyjnych technik zarządzania przedsiębiorstwem, a prywatnie miłośnik zdrowego trybu życia i dumny dziadek uroczych maluchów.

Sławomir Ronkowski

Od 1993 roku związany z komunikacją i marketingiem. Przez ponad 20 lat w branży finansowej, najpierw poprzez firmę ubezpieczeniową Ergo Hestia, a następnie jako dyrektor Marketingu i Komunikacji realizujący wizję instytucji przyjaznej klientom w skandynawskim Banku Nordea. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego i studiów MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Od 2015 koordynuje obszar komunikacji i zrównoważonego rozwoju w gdańskiej LPP. Zaangażowany w upowszechnienie wizerunku polskiej, społecznie odpowiedzialnej firmy odzieżowej, a także w realizację projektów employer brandingowych. Od ponad roku działa jako członek Zarządu w Fundacji LPP, która angażuje się w działania prospołeczne i prośrodowiskowe.

Grzegorz Rutkiewicz

Przedsiębiorca, twórca sukcesów m.in. Fido Intelligence oraz Fido.ai. Od 2001 roku na różnych szczeblach kierował projektami polegającymi na komercjalizacji chatbotów oraz innych systemów sztucznej inteligencji rozumiejących język naturalny. Realizował projekty między innymi dla takich marek jak Heyah, TP S.A., Ergo Hestia, UPC czy WP. W Samurai Labs jest odpowiedzialny za działania operacyjne, w tym za finansową stronę przedsięwzięcia. Prywatnie dzieli czas pomiędzy rodziną a pływaniem, bieganiem i jazdą na rowerze.

Sylwia Rybak

Certyfikowany trener (BTEC Professional Certificate in Training, Learning and Development (International)), konsultant (First Certificate in Organizational Development Consulting (FCODC))  oraz coach (Ericksson College Certificate)
Od ponad 10 lat menadżer projektów rozwojowych oraz właściciel firmy szkoleniowo-doradczej. Specjalizuje się w projektach szkoleniowo-doradczych, projektach rozwojowych oraz ocenie kompetencji liderów. W latach 2012 -2014 członek zarządu Stowarzyszenia Trenerów i Konsultantów Zarządzania MATRIK. Od 2014 do maja 2018 roku Business Development Partner brytyjskiej firmy consultingowej AQR International, a obecnie Associated Consultant. Licencjonowany użytkownik oraz Master Trainer narzędzi psychometrycznych MTQ48 (diagnoza odporności psychicznej) oraz ILM72 (diagnoza indywidualnego stylu przywództwa). Wykładowca krakowskiej Wyższej Szkoły Europejskiej oraz Wyższej Szkoły Bankowej.
Jako trener Sylwia pracuje w takich obszarach jak: zarządzanie zespołem, budowanie zespołu, przywództwo, motywowanie, prowadzenie rozmów oceniających, rozwiązywanie problemów i zarządzanie konfliktami oraz Analiza Transakcyjna w zarządzaniu. Prowadzi również warsztaty z kreatywności oraz odporności psychicznej liderów oraz budowania odpornych zespołów i organizacji
Jako coach Sylwia prowadzi coaching zespołowy i indywidualny, Action Learning (coaching grupowy), wdraża podejścia coachingowe do zarządzania w organizacji oraz zarządzanie wg modelu POWER coaching.
Projekty rozwojowo-doradcze realizowane przez Sylwię obejmują: Assessment/Development Center, wsparcie HR,  audyt procesów zarządzania w organizacjach, wdrażanie projektów rozwojowych, tworzenie i zarządzanie kulturą w organizacji, warsztaty integracyjne, facylitację i moderację warsztatów w procesie wdrażania zmian.

Marzena Strzelczak

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu na stanowisku Dyrektorki Generalnej od października 2014 roku, od sierpnia 2015 roku łączy je z pracą w Zarządzie dotyczącą strategicznego rozwoju organizacji, a od końca 2015 roku odpowiada także za koordynację polskiej Karty Różnorodności i współpracę z Platformą Diversity Charters przy Komisji Europejskiej.
Ekspertka w zakresie komunikacji i CSR, coach ICC. Doświadczenie zawodowe zdobywała w dużych grupach kapitałowych, w branży finansowo-ubezpieczeniowej oraz w sektorze energetycznym m.in. jako menedżerka/dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej, pełnomocniczka Zarządu ds. Strategii Zrównoważonego Rozwoju i Odpowiedzialnego Biznesu, szefowa zespołu dialogu ze społecznościami lokalnymi, członkini zarządu korporacyjnej fundacji.
Na co dzień koordynuje program Karta Różnorodności i zarządza Zespołem FOB, uczestnicząc w kształtowaniu wszystkich projektów i programów Forum w wyjątkowym gronie kreatywnych indywidualistów, doskonałych również w pracy zespołowej.
Absolwentka polonistyki UW, studiów podyplomowych dotyczących PR, marketingu i CSR w Polsce i za granicą m.in. na Uniwersytecie w Genewie i na Uniwersytecie w Cambridge.
Prywatnie, nie wyobraża sobie życia bez przyjaciół i czytania.
Publikacje: “Diversity Management in Central and Eastern Europe – Lesson learned and potential for growth”.

Agata Szczotka - Sarna

Doradca ds. CSR i Edukacji Ekologicznej w Interseroh. Promotorka zrównoważonego rozwoju i sprytnych ekologicznych rozwiązań. Pomysłodawczyni i koordynatorka projektu Biuro Zero Waste (www.biurozerowaste.pl), w ramach którego pomaga kreować zielone środowisko pracy - bez marnowania zasobów, czasu, pieniędzy. Autorka poradników konsumenckich (www.zrownowazoneswieta.pl) oraz publikacji fachowych („Odpowiedzialnie o opakowaniach”). Członkini Polskiego Instytutu Środowiska Pracy. Prywatnie blogerka - pod adresem www.sarniezycie.pl pisze o sposobach na osiąganie dobrostanu i namawia do zaprzyjaźniania się z codziennością.

Monika Szenfer

Od lat związana z instytucjami społecznymi, zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Współpracowała z wolontariuszami w organizacjach, ucząc się i czerpiąc inspiracje z bezinteresownego zaangażowania ludzi oraz ich potrzeby pomagania, a także dzielenia się swoimi umiejętnościami. Od 2012 roku realizowała projekty w różnych branżach, zaczynając od współpracy młodzieżowej, poprzez energetykę wiatrową, komercjalizację badań naukowych, a obecnie swe ambicje realizuje w firmie odzieżowej. Prywatnie angażuje się w działalność społeczną wspomagając organizację pierwszej na świecie rowerowej sztafety dookoła świata – Bike Jamboree.

Izabela Wanatowicz

Trener biznesu, coach, konsultant HR. Mgr Psychologii ze specjalizacją: Psychologia Zarządzania i Doradztwa Zawodowego, Psychologia Zdrowia. Ukończyła również Studia Podyplomowe Prawo Pracy i Spraw Kadrowych WSAP  w Łodzi;
Jest absolwentką: Szkoły Trenerów Biznesu MODERATOR i Szkołę Team Coachingu na Akademi Leona Koźmińskiego
Od ponad 16lat towarzyszy w rozwoju i zmianie organizacjom m.in.  z branży finansowej, motoryzacyjnej, lotniczej a także dóbr luksusowych. Realizowała projekty szkoleniowe rozwijające kompetencje zawodowe oraz osobiste na różnych poziomach organizacji.
Prowadzi programy szkoleniowe dla Kadry managerskiej z obszaru przywództwa, jak również umiejętności managerskich – zarządzanie zespołem, zarządzanie przez cele, mentoringu, budowania zaangażowania pracowników,  przeprowadzanie oceny okresowej.
Zespoły zarządzające wspiera w zwiększaniu ich efektywności moderując warsztaty strategiczne, a także prowadząc sesje coachingu zespołowego. Towarzyszyła liderom  także  w procesie wdrażania zmian organizacyjnych –na poziomie organizacji, liderów, pracowników.

Realizowała szkolenia w zakresie sprzedaży i standardów obsługi klienta dla sieci sprzedaży. Wspiera Pracowników w rozwoju asertywności, zarządzania sobą w czasie  (zarówno poprzez wartości osobiste, jak i narzędzia), radzenia sobie ze stresem, budowania osobistego zaangażowania do realizacji wyznaczanych celów.   
Prowadzi zajęcia w języku polskim i języku angielskim.

Przemysław Witka

Doświadczony Agile Coach, posiadacz dyplomu Executive MBA, certyfikowany mentor i life coach. Od wielu lat wspiera liderów w gdańskim oddziale Intel’a, gdzie współpracuje z kilkoma grupami biznesowymi przy adaptacji zwinnych metodyk. Pomaga budować efektywne zespoły oraz wspiera Scrum Masterów, Product Ownerów i managerów w budowaniu kluczowych kompetencji. Jest częścią międzynarodowej grupy Agile Coachów oraz członkiem Agile Alliance. Razem z Lechem Wypychowskim prowadzi firmę consultingową Agile Brains (http://agilebrains.pl). Jest autorem kilku szkoleń oraz pomysłodawcą gry symulacyjnej Scrumtale (http://scrumtale.com). Mówią o nim, że jest tym rodzajem Agile Coacha, który posiada umiejętność pobudzania uczestników szkoleń do przemyśleń i pokazywania nowej perspektywy, a jego szkolenia pracują jeszcze długo po ich zakończeniu.

Mateusz Zmyślony

Ekspert w dziedzinie komunikacji społecznej i marketingu. Założyciel i Dyrektor Kreatywny Grupy ESKADRA, jednej z czołowych na polskim rynku, niezależnych firm zajmujących się reklamą. Pionier marketingu miejsc w Polsce, autor kilkudziesięciu strategii marek, miast i regionów, oraz projektów z zakresu marketingu wielkich wydarzeń (m.in. UEFA EURO 2012, EXPO 2022, a także ponad 30 miast, m.in. Krakowa, Warszawy, Sopotu, Kołobrzegu, Chorzowa).
Laureat ponad 20 profesjonalnych nagród w konkursach krajowych i międzynarodowych (w tym 3 światowych Globe Awards). Wykładowca wielu uczelni i publicysta.
Autor ponad 200 publikacji branżowych w 9 czasopismach poświęconych zagadnieniom zarządzania i marketingu.
Razem z prof. Jerzym Hausnerem współautor koncepcji „Open Eyes Economy” w tym  modeli „Firma-Idea” / „Miasto-Idea” / „Marka-Kultura”, oraz m.in. koncepcji „Wyspy i Archipelagi”. Współorganizator corocznego Open Eyes Economy Summit w krakowskim ICE.
Zajmuje się tematyką komunikacji i edukacji społecznej (m.in. kampanie społeczne dot. oszczędzania energii, recyklingu, segregowania odpadów, utylizacji odpadów, realizowane m.in. dla Ministerstwa Środowiska, miast m.in. Gdańska i Krakowa).  
Twórca ogólnopolskiego programu promocji turystyki wiejskiej „Slow Road”, organizowanego pod patronatem Polskiej Organizacji Turystycznej.
Redaktor Naczelny Open Eyes Magazine.

Linki:
https://www.facebook.com/ProjektSlowRoad/
www.oees.pl
www.eskadra.pl