PROGRAM I PRELEGENCI

PROGRAM

16 maja 2018 r.

8:00-9:00

Rejestracja uczestników

9:00-9:10

Przywitanie i rozpoczęcie konferencji - Jacek Czarnowski

9:10-9:50

O motywacji mówi się bardzo dużo, najczęściej używając frazesów lub zdroworozsądkowych opinii. Tymczasem współczesne badania nad motywacją pozwalają uporządkować i wzbogacić wiedzę o tej fundamentalnej sferze pracy. W trakcie wystąpienia zostanie zaprezentowana całościowa koncepcja motywacji wewnętrznej oraz rola menedżerów w jej wdrażaniu.
Więcej o Sławomirze Jarmużu

9:50-10:20

Wśród sceptyków samo-zarządzania często pojawia się obawa, że brak odgórnego określania celów i kontrolowania wyników doprowadzić może do samowolki, chaosu i katastrofy. Nic bardziej mylnego. O tym jak odbywa się zarządzanie w samo-organizacji opowiem na przykładzie Holakracji.
Więcej o Ewie Bocian

10:20-11:00

Błąd, niepowodzenie, pomyłka, blamaż, niedopatrzenie, porażka, epic fail, klęska, klapa, fuckup….Będziemy mówić o błędach na różne sposoby. Wszystko po to, żeby pokazać jak:

- uczyć się na własnych błędach

- przechodzić przez porażki

- mylić się szybko, by poprawiać swoje działania

- budować kulturę organizacyjną akceptującą niepowodzenia

- popełniać błędy z premedytacją, by rozwijać swoją organizację.

Więcej o Rafale Żaku

11:00-11:20

Przerwa kawowa

11:20-12:00

Odpowiedzią na wyzwania zarządzania w świecie opisywanym akronimem VUCA (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity) jest przywództwo Agile. 
- Czym jest przywództwo Agile?
- Jaka jest rola "zwinnego" lidera i jego główne obszary działania? 
- Jak wygląda współpraca "zwinnego" lidera z samozarządzającym się zespołem?
Więcej o Jerzym Stawickim

12:00-12:30

Jak rozpocząć wdrażanie tak gigantycznej zmiany w blisko 300-osobowej firmie? Od czego zacząć? Co jest kluczem do rozpoczęcia procesu? 
Jakie problemy pojawiają się podczas przechodzenia na system samozarządzania?
Jak jest rola menedżerów w trakcie wdrażania "turkusu"?
Co myślą pracownicy o zmianie? Jak się czują w trakcie stopniowego odchodzenia od systemu hierarchicznego w kierunku opartego na partycypacji?
Więcej o Jacku Czarnowskim

12:30-13:30

Przerwa na lunch

14:15-15:00

Zgodnie z filozofią Arystotelesa każdy człowiek dąży do dobrego życia. Ja się w w tej drodze pogubiłem. Po okresie szybkiego wzrostu, w trakcie kryzysu rosyjskiego, biznesowo straciłem wszystko. Zyskałem czas na zastanowienie. Efektem tego zastanowienia i moich późniejszych działań jest cel, który osiągnąłem – Dobre Życie.

Nie tylko ja jako szef, manager, osiągnąłem zadowolenie i więcej czasu dla siebie, ale też  pracownicy mojej firmy są bardziej usatysfakcjonowani, sami podejmują decyzję w jaki sposób działają.

W rezultacie również firma rozwija się doskonale, od pięciu lat nieustannie rośniemy (zyski i obroty) średnio 20-30 % rocznie.
Więcej o Andrzeju Jeznachu

15:00-15:20

Przerwa kawowa

15:20-16:00

Czym jest marka osobista? Dlaczego lider potrzebuje marki osobistej?
Jak przygotować wizję rozwoju osobistego i zawodowego?
Jak wyznaczać cele?
Jak budować przekaz na temat siebie i swojej firmy/organizacji?
Jak umiejętnie wywierać wpływ w komunikacji interpersonalnej?
Jak zarządzać relacjami?
Jak kształtować swoją markę osobistą w mediach tradycyjnych i w Internecie?
Więcej o Sergiuszu Trzeciaku

16:00-16:10

Losowanie i rozdanie nagród

16:10-16:30

Przerwa kawowa

16:30-18:00

Mentoring Theater to edukacja i refleksja w przestrzeni teatru.
Nowy spektakl Milczarek Bukowski trio „Rzecz o motywacji, czyli słów kilka o zaangażowaniu, niechęci i całej tej ściemie…, to poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, co właściwie nas motywuje i jak kierować własnym życiem. Spotkanie dwóch perspektyw. Odpowiedzi nie są proste. Historie są zawiłe. Trudno połapać się w gąszczu przyczyn i skutków. Czy da się coś z tego wyłuskać?
Usiądź w przestrzeni teatru. Może odnajdziesz w sobie głęboko skrywane myśli? A może nic kompletnie nie znajdziesz? Może nic to w tobie nie zmieni. A może jakaś świdrująca refleksja odmieni coś ważnego? Doświadcz Mentoring Theater razem z Milczarek Bukowski Trio.
Więcej o Dariuszu Milczarku i Michale Bukowskim

Ewa Bocian

Jest Partnerem w dwarfs and Giants, organizacji z siedzibą w Wiedniu, specjalizującej się w transformacjach organizacji w kierunku idei koncepcji next:land zgodnie z w "next:land manifsto" opartych na samo-zarządzaniu, transparencji, autonomii, współpracy, sensie istnienia oraz ewolucyjności. Ponad 10 lat pracowała w międzynarodowych korporacjach specjalizując się w doradztwie inwestycyjnym w nieruchomości komercyjne. Jest Certyfikowanym Coachem Holakracji. Współpracuje z organizacjami, które dostrzegają ograniczenia systemu hierarchicznego i chcą zgłębić zasady i narzędzia, które umożliwiają efektywną zmianę na samo-organizację. Jej celem jest rozpowszechnienie praktyk, które usuwają przeszkody dla przedsiębiorczości, kreatywności, autentyczności, dynamicznego rozwoju i wykorzystania talentów. Ponadto jest pasjonatką odkrywania tego co głęboko w nas ukryte, nawiązywania głębokich relacji i uwalniania się od ograniczeń, które sami sobie tworzymy. Preferuje podejście holistyczne gdyż praca nad myślami, emocjami, ciałem i duchem to naczynia ściśle powiązane. Uważność oraz podważanie naszych przekonań, opinii i konceptów jest kluczem do rozwoju, gdyż to co nas dziś wyzwala jutro może nas ograniczać.

Michał Bukowski

Konsultant, coach i trener. Od piętnastu lat czynnie działający na polskim rynku. Od ośmiu lat współwłaściciel firmy consultingowo-szkoleniowej specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu zmian kultury przywództwa w celu poprawy efektywności działów obsługi, sprzedaży oraz produkcji. Wychowany w rodzinie aktorskiej od dzieciństwa miał kontakt ze sceną, radiem 
i telewizją, po studiach wybrał drogę konsultanta. Współpracował z wiodącymi korporacjami rynku finansowego, usług medycznych, produkcji i sprzedaży. Poprzez mentoring i coaching wspierał rozwój wielu menedżerów i liderów wszystkich szczebli zarządzania.

Jacek Czarnowski

Od 1993 roku związany ze sprzedażą i marketingiem. Przez 15 lat pełnił stanowiska dyrektora handlowego między innymi na rynku FMCG, rynku mody oraz branży usług (firmy Kamis, Fazer, czy Atlantic). Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim ukończył także Akademię Coachingu Biznesowego. Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training - światowego lidera w zakresie projektów doradczo-szkoleniowych dotyczących zarządzania sprzedażą i sprzedaży. Właściciel firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training. Specjalizuje się w kompleksowym udoskonalaniu procesów sprzedażowych w przedsiębiorstwach. Coach specjalizujący sie w tematyce zarządczej i sprzedażowej. Mówca biznesowy - prelegent na wielu konferencjach i seminariach. Twórca i organizator MORFOLOGII SPRZEDAŻY - największej w Polsce północnej konferencji dla menedżerów sprzedaży odbywającej się od 2012 roku. Prywatnie instruktor kajakarstwa, prowadził wiele spływów kajakowych w Polsce i zagranicą. Lubi szczególnie kajakarstwo zwałkowe mało znaną odmianę pływania na kajakach.

Sławomir Jarmuż

Doktor psychologii (Polska Akademia Nauk), współwłaściciel firmy szkoleniowo-doradczej MODERATOR, trener i coach. Pracował w Zakładzie Psychologii PAN w Warszawie i kilku wyższych uczelniach oraz na Uniwersytecie w Gandawie (Belgia). Opublikował kilkadziesiąt artykułów naukowych poświęconych osobowości i zarządzaniu. Jest członkiem założycielem GLOBE - The Global Leadership And Organizational Behavior Effectiveness Research Program, którego celem było wypracowanie międzykulturowej teorii efektywnego przywództwa. Współautor książek: Podręcznik trenera, Psychologia dla trenerów i Alfabet mitów menedżerskich. Na co dzień buduje mosty między rzetelną wiedzą psychologiczną a potrzebami biznesu.

Andrzej Jeznach

Przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem na rynkach międzynarodowych, inżynier mechanik -absolwent Politechniki Gdańskiej i doktor ekonomii. W 1981 roku wyjechał z Polski. Przez długie lata mieszkał w Hamburgu i w Moskwie. Po około 10 latach pracy na odpowiedzialnych stanowiskach dla międzynarodowych korporacji (np. dyrektor przedstawicielstwa BMW w Moskwie), od ponad 25 lat prowadzi własne przedsiębiorstwa, kilku firm handlowych (w Niemczech, w Polsce i Rosji), a także firmę konsultingową z siedzibą w Moskwie.
Po rosyjskim kryzysie walutowym 1998 musiał zamknąć większość swoich firm, ale obecnie jego przedsiębiorstwo znowu kwitnie. W ostatnich latach styl zarządzania jego firmą znacznie się zmienił. Zrezygnowano ze struktury hierarchicznej, współpraca opiera się na zaufaniu, wykorzystuje potencjał wszystkich pracowników.
Po ponad 30 latach życia poza krajem mieszka obecnie w Warszawie. Swój czas zawodowy dzieli między pracę prezesa spółki handlowej GERSO GmbH (Niemcy), która w ubiegłym roku świętowała swój 25-letni jubileusz, oraz pracę coacha, mentora i inspiratora. Jest autorem dwóch książek „Sztuka życia“ oraz „Szef, który ma czas“.

Dariusz Milczarek

Przedsiębiorca i menedżer, współwłaściciel kilku spółek z różnych obszarów rynku. Partner Zarządzający Sandler Training Polska (odpowiedzialny za rynek Polski i Europy Centralnej). Zorientowany biznesowo trener, mentor, konsultant i coach zajmujący się doradztwem biznesowy. Realizator projektów szkoleniowych i doradczych dla wielu polskich i międzynarodowych instytucji biznesowych. Prelegent, mówca wielokrotnie zapraszany do udziału w konferencjach i panelach dyskusyjnych. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce.

Rafał Marek Olszewski

Od ponad 25 lat związany z branżą transportową. W latach  1992-1994 Zarządca Komisaryczny odpowiedzialny za proces restrukturyzacji i prywatyzacji dzisiejszego PPT PKS Gdańsk-Oliwa SA, którego w 1995 roku został Prezesem i pełni tę funkcję do dziś. Członek Zarządu Pomorskiego Związku Pracodawców LEWIATAN. Praktyk i eksperymentator w zakresie innowacyjnych technik zarządzania przedsiębiorstwem, a prywatnie miłośnik zdrowego trybu życia i dumny dziadek (już niebawem dwójki) uroczych maluchów.

Jerzy Stawicki

Ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem w obszarze zarządzania projektami, programami i portfelem projektów oraz budowania organizacji projektowych i transformacji Agile. Konsultant i coach oraz autor szkoleń i trener w tych obszarach. Od 15 lat prowadzi firmę doradczą JS PROJECT; wcześniej pracował m.in w SAP Polska, ICL Poland, Siemens-Nixdorf.
Jego pasją jest doskonalenie zespołów i organizacji poprzez samo-organizujące się zespoły i zwinnych liderów. Jest promotorem nowych metod zarządzania, upełnomocniania zespołów i samoorganizacji.
Prelegent zagadnień zwinnego przywództwa i Management 3.0, zarządzania projektami, zarządzania portfelem projektów, Agile i przywództwa na międzynarodowych i polskich konferencjach zarządzania projektami.
Asesor IPMA Project Excellence Award (od 2005 roku) i PMI Poland Projekt Roku (w okresie 2011-2014).

Sergiusz Trzeciak

Politolog, prawnik, ekspert personal brandingu, wizerunku publicznego, public relations i marketingu politycznego. Wieloletni trener i konsultant polityczny z międzynarodowym doświadczeniem. Szkolił i doradzał premierom, głowom państw i liderom polskiego biznesu. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UAM, absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Środkowoeuropejskiego w Budapeszcie. Stypendysta British Council w St. Antony's College na Uniwersytecie w Oxfordzie. Doktorat na Wydziale Stosunków Międzynarodowych London School of Economics. Absolwent i wykładowca Szkoły Liderów. Wykładowca personal brandingu Executive MBA i DBA PAN. Wykładowca marketingu politycznego  w Collegium Civitas. Prezes Instytutu Sobieskiego w Warszawie w latach 2006-2008. Konsultant i trener Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie, z ramienia której przeszkolił ponad 300 liderów organizacji społecznych i politycznych w Europie, Azji i Afryce Północnej. Od blisko 20 lat doradza partiom politycznym, sztabom wyborczym oraz kandydatom w wyborach parlamentarnych i samorządowych. Prowadzi szkolenia z zakresu marketingu politycznego, treningu medialnego, public relations i budowania marki osobistej w polityce, w których udział wzięło kilka tysięcy osób, w tym kilkuset polskich i zagranicznych parlamentarzystów oraz setki wójtów, burmistrzów, prezydentów i radnych różnych szczebli samorządu terytorialnego. Z sukcesami doradza firmom i osobom publicznym w zakresie budowania marki osobistej, kształtowania wizerunku publicznego i public relations. Obecnie buduje markę Trzeciak Consulting, świadczącą usługi z zakresu komunikacji strategicznej, public relations i public affairs. Aktywny komentator z zakresu polityki, wizerunku publicznego oraz marki osobistej w ponad stu mediach polskich i międzynarodowych. Autor 9 książek z zakresu  personal brandingu, marketingu politycznego i analizy politycznej, które ukazały się w Polsce i Wielkiej Brytanii: ”Wizerunek publiczny w Internecie", "Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera", "Drzewo kampanii wyborczej, czyli jak wygrać wybory”,"Poland's EU Accession", "Marketing polityczny w Internecie”"Gra o Europę. Negocjacje akcesyjne Polski z Unią Europejską", "Kampania wyborcza. Strategia sukcesu", "Jak wygrać wybory samorządowe?", "Strategie kampanii wyborczej". Więcej informacji na: www.trzeciak.pl i www.trzeciakconsulting.com

Rafał Żak

Zajmuje się rozwojem ludzi i organizacji. Robi to w czterech rolach: trenera, mówcy, coacha i autora. Promuje rozwój oparty na dowodach i nieco bezczelnie twierdzi, że w tym co robi zauważa granicę pomiędzy rozwojem, który ma sens, a rozwojem, który jest celem samym w sobie. Jako trener lubi pracę z grupami wysokiego potencjału, czyli osobami, które swoimi codziennymi działaniami przyczyniają się do rozwoju całych organizacji. W roli mówcy stara się łączyć atrakcyjność przekazu z zawartością merytoryczną, której niewiele można zarzucić. Jako coach pracuje głównie z menedżerami w zakresie business coachingu. W roli autora ma na koncie kilka książek w tym „Rozwój osobisty. Instrukcja obsługi”, „Sztuka błądzenia”, „Nie myśl, że NLP zniknie” nagrodzoną tytułem Książki dla Trenera Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu oraz fiszki rozwojowe „Jak wygrać z manipulacją?”.