TAK BYŁO

Listopad 2023

8:15-9:00

Rejestracja uczestników i Sesja Pozytywnych Relacji z Grzegorzem Turniakiem

9:00-9:15

Przywitanie i rozpoczęcie konferencji - Jacek Czarnowski

9:15-9:50

Co pokazują wyniki globalnego badania "Workforce of the future", przeprowadzonego przez LHH w 2022 roku, w zakresie obszarów wysokiej satysfakcji z pracy? Na sześć spośród dziesięciu najwyżej ocenionych elementów życia zawodowego w badaniu liderzy mają bezpośredni wpływ. Jakimi narzędziami powinni posługiwać się liderzy, aby wpływać na dobrostan pracowników? Z kolei dobrostan pracowników stanowi punkt wyjścia do efektywnego działania.

9:50-10:25

Odpowiemy na pytania z jakimi styka się każdy lider, szczególnie w trudnych warunkach rynkowych. Dodatkową trudnością są problemy ze zdobyciem pracowników. Jakimi narzędziami budować zespół, który będzie skuteczną maszyną osiągania celów? Skuteczność to również kontrola – jak z tym nie przesadzić? Czym różni się kontrola od życzliwego monitorowania? Uruchamianie wewnętrznej motywacji w zespole. 

10:25-10:45

Przerwa kawowa

10:45:11:20

Socjolodzy opisali generacje X,Y, Z i inne. Czy słusznie jesteśmy przypisywani do grup wiekowych? Czy historie o generacjach nas wspierają czy szufladkują? Jak lepiej zrozumieć i porozumieć się z innymi pokoleniami? Jak prowadzić zespoły składające się z pracowników wywodzących się z różnych pokoleń?

11:20-11:50

  • Jakie są prognozy na temat przyszłości zarządzania projektami i roli, jaką AI może w niej odegrać?

  • Co AI już robi dzisiaj? Czego nie robi? Co będzie robić?

  • Jakie są ewidentne pułapki w AI, które możesz wykorzystać, żeby przetrwać?

  • Jak wykorzystać AI, by zarządzać lepiej? Nie tylko projektami.

  • Rekrutacja do ruchu oporu przeciwko maszynom ;)

Pokażę Wam, jak AI poradziła sobie z konkretnym projektem i co z tego wynika dla Was jako liderów i dla nas jako ludzkości.

Podrzucę też kilka pomysłów, które sprawdziły mi się w pracy z budowaniem zespołu, żebyście mogli poszukać inspiracji dla siebie.

11:50-12:25

Lata 2020 - 2023 pełne były nieprzewidzianych szoków zewnętrznych: pandemia, inwazja na Ukrainę, najsilniejsza fala inflacji od lat siedemdziesiątych. W jakim stanie jest polska gospodarka po minionych trzech latach? Co nas czeka w przyszłym roku? Czy 2024 r. będzie dobrym czasem dla polskiej gospodarki? A może "lepsze jutro było wczoraj"? Prognozy międzynarodowych instytucji, rządu, NBP i niezależnych polskich zespołów analitycznych omówi dr. Marcin Wroński, pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

12:25-13:25

Przerwa na lunch

13:25-13:35

Dbanie o kondycję psychiczną zespołu stało się oczekiwane, a zarządzający coraz częściej widzą jego potrzebę i sens. Protestują jednak przeciwko budowaniu dobrostanu bez limitów. Nie kwestionują CZY, ale pytają JAK. Jak w obliczu depresji, myśli samobójczych, żałoby czy uzależnienia pracownika zachować się po ludzku nie tracąc z oczu dobra całego zespołu, siebie i wyznaczonych celów? Jak zajmować się dobrostanem w sposób efektywny ekonomicznie?

13:35-14:10

O odporności psychicznej mówi się bardzo wiele, najczęściej wiąże się ją ze skutecznością osobistą, sukcesem i łatwością w pokonywaniu trudności. Wydawałoby się zatem, że bycie odpornym psychicznie liderem jest kluczem do sukcesu. Niewątpliwie jest to klucz, który otwiera niejedne drzwi, pomaga w życiu zawodowym i osobistym. Są jednak takie drzwi, które się nie otworzą i są też takie, które mogą się zamknąć. Co to oznacza? Czy odporność psychiczna może być przeciw skuteczna? Co powinien wiedzieć lider, aby rzeczywiście korzystać ze swojej psychicznej odporności? Jak ma ją wzmacniać u siebie i w swoim zespole?

14:10-14:40

Podczas wystąpienia odkryjecie fundamentalne czynniki decydujące o sukcesie firmy, takie jak rola świadomego przywództwa i efektywnego zarządzania. Poznacie znaczenie liderów i menedżerów oraz zrozumiecie, jakie oczekiwania pracownicy mają wobec swoich przełożonych. Anna przybliży także trzy różne podejścia do relacji z pracownikami oraz wprowadzi koncepcję odwróconej piramidy przywództwa. W trakcie wystąpienia zostanie poruszone kluczowe pytanie: czy każdy ma potencjał, by stać się liderem, oraz jak równowaga między ego a empatią menedżera wpływa na efektywność jego przywództwa.

14:40-15:00

Przerwa kawowa

15:00-15:35

Jak zarządzać stadem psim i ludzkim, aby osiągnąć wspólny sukces dwóch różnych gatunków. Budowanie własnej marki dzięki sportowi.

Jak doświadczenia sportowe pomagają w zarządzaniu kryzysowym w strefie działań wojennych. Historie konwojów do Ukrainy.

15:35:16:05

Dlaczego wśród publiczności Morfologii Przywództwa większość będą stanowili faceci? Dlaczego dzieci w przedszkolu, kiedy mają narysować kogoś, kto zarządza, rysują faceta? Czy mężczyźni mają więcej predyspozycji do bycia menedżerami? Czy kobiety z natury rzeczy są innymi  menedżerkami? Czy tylko się tak kulturowo „umówiliśmy?” Jak osoby zarządzające mogą wspierać równość szans w pracy, podobne traktowanie niezależnie od płci? I dlaczego wieszanie plakatów nagich kobiet w męskich szatniach może tego nie wspierać najlepiej?

Zapraszam wszystkie zainteresowane / zainteresowanych / osoby odczuwające zainteresowanie ;-)

16:05-16:30

Losowanie i rozdanie nagród oraz zakończenie konferencji

Jacek Czarnowski

Trener sprzedaży i zarządzania sprzedażą, konsultant, facylitator.
Pełnił stanowiska dyrektora sprzedaży i dyrektora marketingu na rynkach FMCG, mody i usług. Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończył też Akademię Konsultantów Zarządzania, Akademię Coachingu Biznesowego oraz Szkołę Facylitacji Pathways.
Od 2010 licencjonowany trener i konsultant Sandler Training. Właściciel gdańskiej firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training. Realizuje projekty skierowane do kadry menedżerskiej i handlowej, prowadzące do zwiększenia efektywności sprzedażowej. W jego szkoleniach, wykładach i seminariach wzięło udział ponad 11.000 osób.
Wykładał na studiach MBA na Uniwersytecie Gdańskim oraz Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Gdyni. Twórca i organizator największej w północnej Polsce cyklicznej konferencji dla menedżerów sprzedaży – odbywającej się od 2012 r. w Gdańsku "Morfologii Sprzedaży" i od 2018 r. "Morfologii Przywództwa".

MARIUSZ KAPUSTA

Ekspert, praktyk i pasjonat zarządzania projektami. Na jego ponad 25 lat doświadczenia składa się prowadzenie międzynarodowych projektów dla Procter & Gamble, szkolenie managerów globalnych korporacji oraz prowadzenie projektów łączących IT, a także wykorzystanie gier w biznesie i zarządzanie firmą. Wykłada zarządzanie projektami na Politechnice Warszawskiej oraz prowadzi program "Zarządzanie projektami HR" na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Angażuje się w projekty charytatywne i pełni rolę mentora dla wolontariuszy. Pasjonuje go upraszczanie zarządzania projektami. Prowadzi kanał na YouTube „Zarządzanie Projektami – Mariusz Kapusta”. Autor książki „Zarządzanie projektami krok po kroku”. Twórca metody 12 pytań KISS PM®️, dzięki której zarządzanie projektami nie jest trudne.

KATARZYNA KOWALSKA

Psycholog, Dyrektor ds. Rozwoju ICAS Poland.

Na co dzień prowadzi sesje z klientami i szkolenia oraz zajmuje się popularyzacją zdrowia psychicznego. Od lat rozwija Program Wsparcia Pracowników ICAS EAP i współpracuje z firmami w tworzeniu sprzyjającego ludziom środowiska pracy.

Absolwentka psychologii i psychodietetyki na Uniwersytecie SWPS i zarządzania na Politechnice Gdańskiej, a także licznych szkoleń menedżerskich i terapeutycznych, w tym Crotonville Advanced Manager, Leadership Academy, Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniach, Terapia Koherencji i Rekonsolidacji Pamięci.

Łączy umiejętności pracy terapeutycznej z wieloletnim doświadczeniem pracy w dużych organizacjach biznesowych. Promuje zdrowy styl życia wierząc, że dobry sen, aktywność fizyczna i właściwe odżywianie w ogromnej mierze przekładają się na dobrostan psychiczny.

Paula Leśniewska

Od 15 lat prowadzi szkolenia dla biznesu. Specjalizuje się w tematyce związanej ze sprzedażą, promocją i rekrutacją.

Doświadczenie sprzedażowe zyskała prowadząc dwie firmy: agencję reklamową oraz firmę szkoleniową.

Przez 8 lat związana z branżą finansową, gdzie diagnozuje potrzeby szkoleniowe, wdraża i prowadzi szkolenia dotyczące produktów ubezpieczeniowo-finansowych dla specjalistów, menedżerów i dyrektorów.

Prowadzi warsztaty motywacyjne oraz sesje coachingowe dla sprzedawców. Posiada doświadczenie w sprzedaży, jak również w prowadzeniu zespołu sprzedażowego na stanowisku dyrektora oddziału sprzedaży.

Absolwentka Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Wydziału Psychologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe w WSB w Toruniu w zakresie Coachingu oraz Akademię Menedżera w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.

PAULINA MAZUR

Ekspertka HR (human relations), specjalizująca się w zagadnieniach dot. komunikacji i współpracy międzypokoleniowej.
Posiada wieloletnie doświadczenie w roli konsultanta, szkoleniowca, prelegenta na największych branżowych scenach (I Love Marketing, EBShow, TEDx Warsaw Woman, LinkedIn Local, InfoShare).
Propaguje odpowiedzialny employer branding, wspiera pracodawców w budowaniu nie tylko atrakcyjnych, ale przede wszystkim angażujących miejsc pracy. Były członek zarządu firmy doradczej BIGRAM, autorka bloga www.paulinamazur.com.
Od 2022 roku mieszka w Pradze, pracując nad transformacją kultury organizacyjnej w wiodącej spółce z branży chemiczno-energetycznej.

ANNA MORZY-BRZOSKO

Od 17 lat zajmuje się budowaniem świadomości liderskiej i  efektywnych zespołów, najpierw jako dyrektor wewnętrznego działu start-upowego anglo-amerykańskiej korporacji, a od 3 lat jako coach, mentor i trener.

W roli Head of Blended Learning w Youniversity (część Grupy LP) odpowiada za ofertę edukacyjną dla liderów i managerów, wspiera organizacje w projektowaniu programów nabywania kompetencji, które mają bezpośrednie przełożenie na biznes. Prowadzi również transformacje firmowe poprzez programy rozwojowe dla kadry zarządzającej.

Prowadzi power speeche, webinary, jest speakerem na konferencjach w obszarze przywództwa, zarządzania zmianą, lifelong learning i podejścia lean.

SYLWIA RYBAK

Certyfikowany trener (BTEC Professional Certificate in Training, Learning and Development (International)), konsultant (First Certificate in Organizational Development Consulting (FCODC))  oraz coach (Ericksson College Certificate)

Ekspert w dziedzinie budowania odporności psychicznej, zajmujący się badaniami oraz tworzeniem programów rozwojowych w obszarze budowania odporności psychicznej i dobrostanu człowieka.

Od ponad 15 lat tworzy i prowadzi projekty rozwojowe dla firm i klientów indywidualnych. Specjalizuje się w tematyce związanej z odpornością psychiczną, rezyliencją i dobrostanem psychicznym. W tych obszarach prowadzi zarówno warsztaty jak i sesje indywidualne.  Dodatkowo prowadzi projekty rozwojowe i szkoleniowo-doradcze z zakresu stresu, emocji, wypalenia zawodowego oraz budowania relacji.

W latach 2012 -2014 członek zarządu Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK, a w latach 2002 – 2016 trener w Szkole Trenerów Zarządzania SKiTZ  MATRIK. 

Wykładowca akademicki oraz opiekun kierunku Psychologia pozytywna: budowanie dobrostanu i przezwyciężanie kryzysów w WSB MERITO w Warszawie.

Od 2014 roku Business Development Partner brytyjskiej firmy consultingowej AQR International, zajmującej się m.in. rozwijaniem koncepcji odporności psychicznej. Licencjonowany użytkownik oraz pierwszy w Polsce Master Trainer narzędzi psychometrycznych MTQ (kwestionariusz diagnozujący odporność psychiczna) oraz ILM72 (kwestionariusz diagnozujący indywidualny styl przywództwa). Od 2021 roku Partner Zarządzający AQR Polska.

IZABELA STROŻEK

Trener, Executive Coach & Senior Consultant. Członek Rady Programowej w LHH Polska.

Posiada ponad 9-letnią praktykę na stanowiskach menedżerskich i zarządczych przy tworzeniu holdingu poligraficznego, a także z zakresu nadzoru właścicielskiego. Jest Członkiem Założycielem Izby Coachingu w Polsce.

Od ponad 15 lat prowadzi programy rozwojowe dla menedżerów, specjalistów oraz zespołów. Specjalizuje się w obszarze rozwoju umiejętności menedżerskich z zakresu zarządzania ludźmi, zespołami i interesariuszami, budowaniu efektywności działania w osiąganiu celów, komunikacji w okresie zmian (w tym organizacyjnych) oraz doradztwie w zakresie restrukturyzacji.

Jest praktykiem w realizacji indywidualnych programów coachingowych i mentoringowych, dotyczących efektywnego działania oraz umiejętności wprowadzania zmian w funkcjonowaniu osobistym oraz zarządzania zespołami.

IGOR TRACZ

Wielokrotny mistrz świata i Europy w wyścigach psich zaprzęgów i bikejoringu. Organizator konwojów humanitarnych na Ukrainę.

Urodzony w Gdańsku w 1977 roku. Od 2000 roku uprawia sport zaprzęgowy. W 2009 roku zdobył w Kanadzie swój pierwszy tytuł mistrza świata w wyścigach psich zaprzęgów. Ściga się w klasie open w dyscyplinach na śniegu i bez śniegu, najczęściej w czwórce zaprzęgowej oraz bikejoringu. Do dnia dzisiejszego zdobył 9 tytułów mistrza świata (jest aktualnym mistrzem świata - ostatni tytuł zdobył w Szwecji w lutym bieżącego roku) oraz 19 złotych medali mistrzostw Europy.

Wspinał się, szkolił żołnierzy z technik alpinistyki miejskiej, nurkował, uprawiał speleologię, skoki na linach, kolarstwo, pracował z młodzieżą w ramach profilaktyki środowiskowej i walce z uzależnieniami. 

Pracuje jako trener i instruktor sportu zaprzęgowego. Szkoli zawodników w Polsce i w wielu różnych krajach na świecie. Jest trenerem zespołu kanadyjskiego.

Od 1 marca 2022 roku zorganizował 51 konwojów humanitarnych na Ukrainę. Przetransportował ze swoim zespołem ponad 400t pomocy. Jego zespół Tracherteam z fundacji ewakuował ponad 100 osób i 300 zwierząt domowych. Dostarcza pomoc humanitarną na terenie całej  Ukrainy, pomaga wojskowym, cywilom i zwierzętom. Jeśli potrzeba, dociera z pomocą bezpośrednio na linię frontu.

Współpracuje z weteranami jednostek specjalnych Grom i Formoza oraz z fundacją „Sprzymierzeni z Grom”. Współdziała również z Marcinem Gortatem, który bierze czynny udział w konwojach.

grzegorz turniak

Inspirujący mówca, mentor, networker. Wykładowca na studiach podyplomowych SGH, UW, PW i MBA na ALK, PK. Niestrudzony orędownik i pasjonat idei networkingu. Mingling maven – poprowadził ponad 2000 sesji networkingowych dla przeszło 200.000 uczestników. W lutym 2006 wprowadził i rozwijał do 2013 na rynku krajowym firmę BNI Polska. Obecnie jest partnerem spółki szkoleniowo-doradczej GrupaYak.

Został wybrany jednym z "10 Topowych Głosów Polskiego LinkedIn 2018, 2019 o 2020".  Prowadzi z zespołem programy rozwojowe:

#SocialSelling, #FirmaNaLinkedin, #MentorCEOin, #RzecznictwoPracowników.

Na eventach biznesowych zarządza #SesjePozytywnychRelacji.

Poprzednio: Prezes Akademia Rekomendacji, BNI Polska, Jobpilot Polska; HR Sector Sales Manager – SAP Polska; Managing Director – Neumann Management Institute; Dyrektor Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania.  Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Certyfikowany konsultant OD (OD Institute Ohio). Nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College). Certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). Członek założyciel PSZK w 1994, a a latach 2003-2004 członek Zarządu PSZK. Założyciel i od 2006 Prezes, do 2019 członek Zarządu Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. 

Jest autorem książki "Nigdy nie stój sam"  i współautorem: "Alchemia Kariery" (z J. Santorskim), "Profesjonalny networking. Kontakty, które procentują" (z R. Wendtem), "Praktyczny poradnik networkingu" (z W. Antosiewiczem), "Zanurz się w błękitnym oceanie. Jak networking wspiera rozwój firm" (z K. Rumianowskim), "Nigdy nie stój sama" (z Agatą Dynoch).

DR MARCIN WROŃSKI

Adiunkt w Katedrze Ekonomii II, Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej. W przeszłości związany z Wolnym Uniwersytetem Berlińskim (studia magisterskie) oraz Paryską Szkołą Ekonomii (wizyta badawcza na zaproszenie prof. Thomasa Piketty’ego).

Jest konsultantem Banku Światowego, fellow World Inequality Database oraz Global Labor Organization, współpracuje również z Uniwersytetem Karola w Pradze. Wyniki badań naukowych publikuje w międzynarodowych czasopismach, jest kierownikiem grantów Narodowego Centrum Nauki.

Komentator wydarzeń gospodarczych w wiodących mediach. Opinii publicznej stał się znany za sprawą propozycji zamrożenia WIBORu, która – w różnych formach – została później podniesiona zarówno przez opozycję, jak i obóz Zjednoczonej Prawicy (wakacje kredytowe).

Rafał Żak

Kiedy ktoś prosi mnie o krótki mój opis, piszę zwykle tak: Zajmuję się rozwojem ludzi i organizacji. Robię to w roli trenera, mówcy i autora książek. 

Kiedy ktoś chciałby usłyszeć nieco więcej, dodaję do tego jeszcze: Jako trener lubię pracę z grupami wysokiego potencjału, czyli osobami, które swoimi codziennymi działaniami przyczyniają się do rozwoju całych organizacji. W roli mówcy staram się łączyć atrakcyjność przekazu z zawartością merytoryczną, której niewiele można zarzucić. Publikuję książki poświęcone rozwojowi kompetencji, do dzisiaj napisałem ich dziewięć. 

A kiedy ktoś, po tym wszystkim prosi mnie, żebym napisał przed spotkaniem coś jeszcze, mówię: Lubię zasadę: „Pokaż, że jesteś fachowcem, a nie opowiadaj o tym ;)”